MC Hostel Celje je eden izmed enajstih hostlov, ki delujejo v mladinskih centrih in eden tistih, ki s svojo zgodbo navduši vsaj tako, kot s svojo vsebino in namestitvijo. Ob pridobitvi certifikata HIQ-light, ki je certifikat kakovosti namenjen manjšim hostlom smo se pogovarjali s Klemnom Sagadinom, ki je za Popotniško združenje Slovenije zapisal:
Kakšno je bilo stanje v vašem kraju in okolici preden ste se odločili za kandidaturo na razpisu za Youth Hostel?
Celje je prepoznano kot sejemsko mesto, zato je ponudba hotelov v mestu dobra, nizkocenovnih namestitev pa v centru Celja ni. Celjski mladinski center ima zelo močen mednarodni program, zato je bil hostel zgrajen primarno kot podpora mladinskemu delu in sekundarno kot nizkocenovna namestitev malo višjega standarda. Definitivno je bila odločitev prava, saj hostelu zasedenost raste skozi leta in tudi naključnih turistov je vse več.
Kako je Youth Hostel pripomogel k razvoju mladinskega turizma v vašem kraju?
Z odprtjem hostela smo začeli razmišljati tudi v tej smeri in mislim, da je hostel odprl nekaj novih možnosti za razvoj mesta. Hostel s svojo vsebino predstavlja skrite zgodbe, mite in legende mesta, zato si ga različne skupine ogledajo kot primer dobre prakse združenja ponudbe mesta in vsebine hostela. Naredili smo zemljevid mesta na podlagi naših zgodb, ki je bil zelo dobro sprejet pri tujih obiskovalcih. V letošnjem letu smo naredili tudi ogled mesta skozi oči mitov in legend, promoviramo pa tudi destinacije in produkte v širši okolici, ki postajajo del naših programov (aktivnosti na Šmartinskem jezeru, Celjski koči, gradu…). Smo tudi edina namestitev s kolesarsko zvezdico in letos smo imeli izredno veliko mladih kolesarjev, ki potujejo čez Slovenijo. Glavno je, da so se začeli tudi ostali v turističnem sektorju zavedati pomena mladinskega turizma in da je tudi občina prepoznala priložnost.
Kako YH prispeva k razvoju mladinskega dela in krepitvi kompetenc mladih?
Mladinski hotel v povezavi z mladinskim centrom skrbi za podporo mladinske dejavnosti, spodbuja aktivnost in participacijo mladih, predvsem pa z mednarodno noto daje širino mladinskemu udejstvovanju preko spoznavanja novih kultur, novih prijateljev in novih znanj. Sigurno mladi s temi izkušnjami lažje vstopajo v svet zaposlitev, se lažje spopadajo s težavami vsakdana in se bolje spopadajo s predsodki. Gre za nekakšno življenjsko vzgojo, ki je ne moreš dobiti nikjer drugje.
Glede na to, da je področje turizma/namestitev za vas novo, kje ste imeli na začetku največ težav?
Mladinski center je z izgradnjo hostela posegel v sfero turizma in res je, da izkušenj s tega področja nismo imeli veliko. Smo pa imeli izkušnje z drugih področij turizma, ki smo jih spretno vnesli v sistem dela. Vzpostaviti je bilo treba postopke dela, izšolati kader, se izobraziti na področju recepcijskega dela in prenesti veliko idej na papirju do dejanskih produktov. Največ težav smo imeli pri vzpostavitvi in delovanju vseh naprav, upoštevanja predpisov in trženju.
Kako ste zadovoljni s članstvom v mreži Hostelling International? Kaj vam članstvo prinaša in kaj bi še dodatno svetovali?
Članstvo v mreži HI pomeni, da smo del največje organizirane svetovne mreže hostelov in šele v tujini sem spoznal, kako velik organizem je to. Redno se udeležujemo vseh izobraževanj, srečanj in študijskih tur, še posebej pomembno pa je povezovanje med subjekti na nacionalnem in mednarodnem nivoju, prenos dobrih praks in skupno trženje. Mogoče lahko svetujemo še več povezovanja pri nabavi stvari, prisotnosti na ključnih sejmih in publikacijah ter prenosu specifičnih znanj.
Zakaj ste se odločili za vpeljavo sistema kakovosti HI-Q light?
Sistem HI-Q light nam omogoča, da vse stvari postavimo na skupni imenovalec in da so na enem mestu zbrani vsi podatki glede recepcije, vzdrževanja in čiščenja, trženja, hrane in pijače… Dostop do teh podatkov je omogočen celi ekipi, tako da lahko vsak dodaja in spreminja vsebino. Standardizacija določenih korakov pa pomeni tudi manj porabljenega časa, večjo preglednost, boljšo obveščenost in večje razumevanje delovanja hostela kot celote.
Kako ocenjujete program in kako vam sistem HI-Q light pomaga pri delovanju hostla? Program je zelo enostaven in vsebuje dejansko vse stvari, ki jih srečaš pri vsakodnevnem delu, kot tudi tiste, ki so bolj razvojne narave in usmerjene v prihodnost. Prenos informacij med zaposlenimi je boljši in tudi vsi, ki pridejo na novo se lažje in bolj učinkovito spoznajo s celotnim sistemom.
Ali lahko zaupate en praktičen primer, ko vam je sistem HI-Q light olajšal delo?
Hitrejša odzivnost pri popravilih, sledenje vsem pregledom in upoštevanje zakonskih predpisov, hitrejši pretok informacij, večja pripadnost, ki jo prinese večja vpletenost v delovanje hostela, lažje doseganje zastavljenih ciljev…