Na izobraževanju je sodelovala kar četrtina vseh
Youth Hostlov v Sloveniji, ki so po usposabljanju pričeli uvajati sistem kakovosti v svojem mladinskem prenočišču.
Sistem kakovosti
HI-Q light, ki je namenjen manjšim in srednje velikim hostlom, daje odgovore na vsakodnevne izzive, ki se pojavljajo v delovanju hostla. Gre za sistem nadzora in upravljanja delovnih procesov in nalog na način, da se vnaprej izločijo morebitne napake, za tiste, ki se zgodijo pa zagotovi ustrezne in jasne načine reševanja. Sistem HI-Q light bo tako poenostavil in optimiziral določene procese v hostlu z namenom uporabnikom ponuditi kar najboljšo storitev in maksimirati zadovoljstvo uporabnikov in zaposlenih.
Kakšno je bilo stanje v Krškem in okolici preden se je MC odločil za kandidaturo na razpisu za Youth Hostel?
V Krškem dobro deluje mestni hotel, ki ima dolgoletno tradicijo, a je bolj primeren za malce bolj zahtevne goste. Ker smo v Mladinskem centru Krško vsako leto izvajali programov na nacionalni in mednarodni ravni, ki so potekali več dni, smo potrebovali kapacitete, ki bi bile primerne za prenočitev mladih. Tudi ostale organizacije v občini so imele podobne potrebe, saj so ravno tako izvajale večdnevne programe (Nogometni klub, Plavalni klub,…). Iz teh razlogov smo se odločili, da skušamo pridobiti sredstva za izgradnjo manjšega mladinskega hotela, kar nam je z veliko podporo Občine Krško tudi uspelo.
Kako je Youth Hostel pripomogel k razvoju mladinskega turizma v Krškem?
Število nočitev od meseca julija 2011 dalje, ko je hostel pričel obratovati, do danes se je močno povečalo, saj smo letos zabeležili malce manj kot 3.000 nočitev, kar je za tako mesto kot je Krško, odličen rezultat. Iz tega podatka sledi, da se mladinski turizem razvija, da postaja potovanje tudi po turistično ne tako znanih mestih za mlade zanimivo. Tudi države iz katerih gostje prihajajo so izjemno raznolike. Vseeno pa ocenjujemo, da je v okolju, regiji Posavje in mestu Krško ter njegovi okolici še zmeraj na voljo veliko možnosti povezovanja med turističnimi ponudniki in za podajanje novih turističnih ponudb za goste.
Kako YH prispeva k razvoju mladinskega dela in krepitvi kompetenc mladih?
YH vseskozi podpira mladinske aktivnosti in tako zagotovo krepi področje mladih. Potovanje, raziskovanje novih kotičkov sveta, spoznavanje novih kultur, tkanje novih prijateljskih vezi, so stvari, ki mladega človeka opremijo z neprecenljivimi znanji, izkušnjami. Mladostniki si na takšen način odpirajo vrata, pa ne samo v sklopu prostočasnih dejavnosti, ampak tako postajajo tudi bolj mobilni, ko gre za njihovo zaposlitev. Poleg tega pa je YH sinonim med mladimi tudi po celostni ureditvi turistične ponudbe, saj ne omogoča le »postelje«, ampak tudi prostor za druženje, ustvarjanje kreativnega okolja za mlade, ponujanje ugodnega nakupa vstopnic za turistične oglede ...
Glede na to, da je področje turizma/namestitev za vas novo, kje ste imeli na začetku največ težav?
Zaposleni v Mladinskem centru Krško, kamor sodi tudi hostel, smo usmerjeni v iskanje rešitev. Za nas izzivi ne pomenijo problemov, ampak so samo nekaj, kar bomo presegli, da bomo zopet dokazali, da je pomembna volja za učenje. Timsko delo ob otvoritvi hostla je bilo ključnega pomena, saj smo morali tako rekoč vse narediti od začetka. Ko rečemo vse, mislimo s tem od obrazcev za delo, uvajanje programa na recepciji, uvajanja programa e-gost, upoštevanje vseh zakonskih določil (voda, prostor,…), urejanje recepcije, delo z gosti, pisanje ponudb, marketing, povezovanje z ostalimi akterji na področju turizma,… Ker nihče izmed zaposlenih ni prihajal iz področja turizma, smo vsi izhajali iz točke nič. Kljub temu posebno večjih težav ni bilo, ker smo priprave na hostel uvedli v naše delo že vsaj leto dni prej, tako da lahko rečemo, da smo delo opravili z odliko.
Kako ste zadovoljni s članstvom v mreži IYHF? Kaj vam članstvo prinaša in kaj bi še dodatno svetovali?
S članstvom v IYHF smo zelo zadovoljni, saj smo z vstopom v mrežo postali del velike družine, zgodbe. Izpostavili bi, da so velike prednosti mreže povezovanje med hostli, prenašanje dobrih praks dela v mladinskih hotelih, krepitev področja v Sloveniji ter skupna promocija na mednarodni ravni. Tudi delo mreže neposredno z mladimi (pisanje blogov, fotografski natečaji,…) je zelo dobro, saj se na ta način promovirajo hostli po drugi strani pa mladi razvijajo pozitiven odnos do mladinskega turizma ter tudi nove kompetence.
Zakaj ste se odločili za vpeljavo sistema kakovosti HI-Q light?
Za vpeljavo sistema kakovosti HI-Q light smo se odločili, ker je sistem ponujal natančno to, kar smo tudi sami potrebovali. Izhodišče je bilo namreč to, da gost ne sme videti vseh težav, s katerimi se ukvarjajo zaposleni v hostlu. Gostova izkušnja mora biti karseda pozitivna in prijetna. Zato je prav, da smo uvedli sistem, ki je na enem mestu zbral vse evidence. Ker pa smo nekatere izmed njih že imeli, uvedba sistema HI-Q light za nas ni predstavljala občutno več dela, temveč samo bolj sistematično zbiranje podatkov o delu v hostlu.
Kako ocenjujete program in kako vam sistem HI-Q light pomaga pri delovanju hostla?
Program je zelo dober, saj vključuje prav vse naloge, ki se dnevno izvajajo v hostlu. Sami smo seveda uporabili tiste dele, ki so relevantni za naš mladinski hostel. Sistem kakovosti nam omogoča, da se tedensko zbirajo informacije o izvedenih nalogah, kar pomeni, da je prenos informacij med zaposlenimi veliko boljši ter da se tudi na novo zaposleni veliko lažje vključijo v delo.
Ali lahko zaupate en praktičen primer, ko vam je sistem HI-Q light olajšal delo?
HI-Q light sistem kakovosti nam je olajšal delo na več ravneh, saj imamo sedaj veliko bolj celostni pogled na delovanje hostla. Temu primerno bi lahko seveda navedli kopico izboljšav v hostlu. Omenimo pa naj le tiste, ki najbolj izstopajo. Tovrstni primer je zagotovo boljša informiranost in sodelovanje zaposlenih na recepciji, čistilne službe ter vzdrževalnih delavcev med seboj. Ker so evidence zelo jasne in lahko berljive, vsak izmed zaposlenih takoj vidi npr. katero luč je potrebno zamenjati, kateri ključi so se izgubili, v kateri sobi so še gostje,… Posledično poteka delo v hostlu bolj nemoteno, gostje pa so veliko bolj zadovoljni za našimi storitvami. Nenazadnje pa je uvedba sistema kakovosti in tudi redno izvajanje vseh nalog pomembno za krepitev mreže, ki postaja tako sinonim za kakovostne storitve v turizmu.