Popotniški blogi so se v zadnjih nekaj letih zelo razvili, prvi pa so se pojavili pred dobrim desetletjem. Družbena omrežja, multimedijske vsebine in neodvisni popotniki so postali eni izmed najbolj kreativnih blogerjev na spletu. Še več, najbolj uspešni s svojim hobijem zdaj služijo denar.
Popotniški blog je lahko vaš najboljši prijatelj
Beseda blog se je pojavila v poznih devetdesetih, leta 1999 pa je bilo prelomno leto za bloge po svetu, saj se je beseda uveljavila, ljudje pa so začeli eksperimentirati s tem novim načinom deljenja misli v kronološkem zaporedju. Popotniški blogi so bili malce počasnejši, saj industrija blogerjev ni spodbujala, popotniki pa niso imeli tehnologije, da bi hkrati aktivno potovali in vzdrževali spletno stran. Popotniški blogi so vaši najboljši prijatelji, ko želite rezervirati hotel ali kupiti letalsko vozovnico, pišejo na Travelhoo. Postali so prva stvar, na katero se turisti obrnejo, ko želijo izbrati svojo naslednjo destinacijo. Sestavljeni so iz podrobnih popotniških člankov, pa tudi iz objektivnih ocen hotelov. Kot pravi Landlopers, je v razvoju popotniških blogov imel veliko vlogo Facebook. Popotniški blogi so zapolnili potrebo po objektivnih ocenah in predlogih za potovanje, po nasvetih in resničnih izkušnjah, ki so jih ljudje imeli.
Zakaj sploh pisati?
Popotniški blogi so vedno bolj priljubljeni tudi v Sloveniji, kjer so prav tako našli svojo tržno nišo. Slovenski blogerji velikokrat pišejo v angleščini, saj s tem dosežejo večje občinstvo in so tudi sponzorjem bolj privlačni. Nina, ki s fantom Simonom snuje blog
Nina potuje, pravi, da so njuni razlogi za pisanje beleženje spominov s poti, javljanje s poti družini in prijateljem, pridobila pa sta tudi novo znanje, saj sta morala usvojiti nekaj tehničnega znanja, da sta blog pripeljala do te točke. Danes, ko imata veliko bazo bralcev, z bloganjem tudi nekaj zaslužita. Prav tako svetuje, da se pisanja bloga ne lotite zaradi denarja, ampak to počnite z dušo. Če želite brati še kakšnega slovenskega popotnika, priporočamo
Simono in Jureta.
Kreativnost, dobro pisanje in fotografiranje
Začeti s svojim prvim popotniškim blogom je pravzaprav precej preprosto, menijo na
Expert Vagabond, a treba je imeti dobro idejo in dober stil pisanja. Prvo, kar morate storiti, je, da si izberete dobro ime. Izberite kratko ime, ki si ga je lahko zapomniti, saj ga bodo ljudje tako lažje delili. Najbolje si je zapisati nekaj besed, ki bodo opisovale vaš blog, na primer kulinarika, kultura, pustolovščina, Afrika. Razmišljajte dolgoročno in izberite ime, ki bo lahko čez deset let še vedno v uporabi. Ko izberete platformo, se spoznajte z njo in se naučite uporabljati njene funkcije. Največ blogerjev danes izbira
WordPress, saj je brezplačen, priljubljeni sta tudi brezplačni platformi
Blogger.com in
TypePad.com, popolnoma nova spletna stran za popotniške bloge pa je
Travel Legendary. Izberite profilno sliko in si ustvarite temo ali pa, čez čas, morda kupite profesionalno temo, saj boste tako svoj blog naredili bolj oseben.
Huffington Post je o tem, kako ustvariti odličen popotniški blog, povprašal največje popotniške blogerje sveta. Ti svetujejo, da izboljšate svoje zmožnosti pisanja, saj bralci prihajajo nazaj zaradi dobrega pisanja in zanimivih destinacij. Pojdite na ure kreativnega pisanja ali fotografije in se osredotočite na to, kako poveste zgodbo svojim bralcem. Izberite si nišo in se osredotočite na določeno temo ali na določeno občinstvo, predvsem pa bodite kreativni in osebni. Danes je konkurenca pri blogih, pisanih v angleščini, zelo velika, vse večja pa tudi pri blogih v slovenščini.
Z blogom do zaslužka
Ker se tako popotniški kot drugi blogi vztrajno širijo, je mogoče z dobrim blogom tudi zaslužiti. Na spletu najdete celo plačljive učne ure, kako zaslužiti s svojim blogom. Pomembno je imeti dobro osnovo za trženje v prihodnosti. Ustvariti morate svojo znamko, imeti morate dobro vsebino, funkcionalno spletno stran, sledilce na družabnih omrežjih in mrežo kontaktov, da boste lahko sponzorje prepričali, da dajo denar prav vam. Danes popotniški blogerji služijo denar z reklamami na svoji spletni strani, z različnimi partnerstvi s podjetji, promoviranjem izdelkov in povezavami na druge spletne strani. Če na primer pišejo o nahrbtniku, ki ga uporabljajo, zraven priložijo še spletno povezavo do strani, na kateri lahko bralci nahrbtnik kupijo. S kombinacijo teh stvari lahko popotniški blogerji potujejo z denarjem, ki ga dobijo z blogom, vlagajo vanj in še nekaj prihranijo, za vsem tem pa stoji ogromno dela.
Če pa vas odprtje novega bloga ne zanima preveč in vseeno želite pisati, pa vas vabimo, da se pridružite
Popotniškemu združenju Slovenije in pisanju za
Globetrotter. S tem boste dobili prepoznavnost, hkrati pa vam ne bo treba skrbeti za morebitno lekturo ali prevod vaših člankov. Veseli smo prav vsakega in vas vabimo k ustvarjanju in deljenju vaših dogodivščin s svetom.