Nedolžno bivanje v hostlih v času študijskega življenja se je prelevilo v idejo o odprtju kar dveh hostlov v Sloveniji. Dobra prijatelja Samo in Sanel sta v mladostnih letih za nočitev izbirala prav hostle, kar jima je omogočilo cenovno ugodno udejstvovanje na različnih mednarodnih regatah veslanja.
Ko se je njuna kariera veslanja zaključila, je bilo prav to glavni povod za idejo o odprtju prvega njunega
hostla v samem centru Kopra. Rahlo zmedena in sveža na tem področju, sta se srečevala s številnimi problemi in zapleti vendar s trdno voljo in pripravljenostjo poprijeti za vsakršno delo, sta čez nekaj let svojo dejavnost povečala še za en
hostel prav Bovcu, ki velja za enega najbolj pomembnih turističnih destinacij Slovenije. Lahko bi rekli raj za 'adrenalince'. Cel čas pa njuno pot spremlja tudi
Popotniško združenje Slovenije, ki se trudi širiti prepoznavnost teh dveh hostlov širom sveta. Prisluhnite njuni zgodbi.
Vaši prvi stiki s hostli?
Naš prvi stik s hostli sega v študentska leta. Trenirali smo veslanje in kot študentska ekipa osmerca smo tekmovali na različnih regatah v Beogradu, Budimpešti, Wroclawu, Splitu itd. Ker smo si večinoma sami krili stroške, smo iskali cenovno ugodne ponudbe za nočitve, tako da smo si vedno izbrali kakšen hostel in v vsakem ob doživetljih sklepali nova prijateljstva.
Zakaj ste se odločili za odprtje kar dveh hostlov, pri čemer se eden nahaja na slovenski obali drugi v samem centru Bovca?
Hostel Histria v Kopru smo odprli leta 2011 kot izziv. Po končani »študentski veslaški karieri« smo razmišljali o obiskovalcih mesta in prišli do spoznanja, da pravzaprav v Kopru razen hotelov ni namestitve za popotnike, ki bi bila namenjena mladini. Tako smo brez kakršnih koli izkušenj v najem vzeli staro istrsko hišo v mestnem jedru Kopra ter jo preuredili v hostel. Ob ugotovitvi, da hostel v Kopru »živi« skoraj samo v poletni sezoni, smo poleg Kopra iskali lokacijo, kjer bi se hostel polnil tako poleti kot pozimi. Sanel je v Bovec zaljubljen že od malega in ja, našel je dobro priložnost prav v Bovcu, kjer prav tako kot v Kopru še ni bilo hostla. Sreča nam sicer ni zelo naklonjena, kajti kot vemo trenutno v Bovcu žičnica na smučišču Kanin ne deluje, vendar verjamemo, da se bo v nekaj letih to popravilo in bo
Hostel Bovec lahko polno zaživel tudi pozimi.
Zdaj imamo dva hostla, gostom enega povemo za lepo lokacijo in možnost spanja tudi v drugem hostlu, saj jim okolica in različna ponudba dogajanja omogoča, da se pravzaprav dopolnjujeta.
Kaj za vas pomeni beseda HOSTEL?
Za nas hostel pomeni nudenje nočitev ljudem, v katero je vključeno predvsem druženje, spoznavanje ljudi iz celega sveta, sklepanje prijateljstev, sproščenost, odprtost za tuje kulture in navade. Ljudje, ki si za nočitev izberejo hostel, so ljudje širokih nazorov in radi odkrivajo nove, še nepoznane kotičke sveta.
Zakaj ste se odločili za sodelovanje v mreži Hostelling International?
Hostelling International je največja nevladna organizacija in združuje več kot 4.000 hostlov po celem svetu. V čast nam je, da smo lahko z obema hostloma včlanjeni v tej mreži. HI ima tudi določene standarde, ki jih moramo izpolnjevati za članstvo, kar pomeni, da je sinonim določene kvalitete. Gosti to organizacijo poznajo in velikokrat tudi na podlagi tega izberejo prenočišče.
Kako ste zadovoljni s članstvom v mreži Hostelling International?
Zelo. Saj smo z znakom HI (smrečica in hiška) razpoznavni in sami popotniki so bolj sproščeni, ko vstopijo v objekt, na katerem je oznaka HI. Včlanjeni smo v mreži, kjer se lahko veliko naučimo in s pomočjo primerov dobre prakse pridemo tudi sami do novih idej za izboljšanje ponudbe. HI ni samo še en booking portal ampak organizacija, ki skrbi za promocijo tako celotne mreže kot posameznega hostla z različnimi aktivnostmi in preko veliko internetnih kanalov. Verjamemo, da bomo z novim portalom HI-360 naredili še dodaten korak naprej, saj bo pripomogel ne le k prodaji nočitve ampak celotne destinacije in izletov, ki jh lahko hostel v svoji okolici ponudi popotniku.
Kaj za vas pomeni uporaba Hostelling logotipa? Kako ga uporabljate?
Kot že rečeno pomeni znak HI razpoznavnost in sinonim kvalitete ter zaupanja. Uporabljamo ga povsod, kjer se pojavimo. Vključen je na vseh naših oglasnih tablah, katalogih in letakih. Na vseh tiskovinah in na vseh portalih izpostavimo, da smo člani HI. Veliko gostov se prav na podlagi logotipa HI odločijo za bivanje pri nas.
S kakšnimi problemi se soočate pri vodenju hostlov in kako jih rešujete?
Vse probleme poizkušamo rešiti sproti. Soočamo se z različnimi težavami predvsem pri slovenski birokraciji pri urejanju razne potrebne dokumentacije, pa tudi s problemom »slovenske majhnosti« in tradicije tu.
Veliko Slovencev namreč še vedno povezuje hostel z reveži, razgrajači itd. Podobno v Kopru, kot tudi v Bovcu, so imeli sosedje in lokalni prebivalci najprej veliko distanco do naših objektov. Počasi se uveljavljamo in dokazujemo, da lahko s ponudbo kvalitetnih nizkocenovnih ležišč kljubujemo tudi gospodarski krizi. Največja težava je v poletni sezoni poiskati primerno delovno silo. V našem hostlu smo »deklice za vse«: sprejemamo goste, pospravljamo postelje, čistimo kopalnice in vse to z nasmehom in dobro voljo. Delo v celoti opravi oseba, ki je takrat v izmeni; seveda v poletni sezoni dobi pomoč.
Kako skrbite za promocijo vaših hostlov?
Hostle promoviramo preko družbenih omrežij ter preko spletnega časopisa
Globetrotter in bloga
Say HI to Slovenia. Poskušamo se udeležiti vseh akcij, ki jih organizira PZS. Natisnili smo tudi brošure, ki smo jih razdelili na različnih lokacijah kot so TIC, avtobusne in železniške postaje itd. V letošnjem letu smo stopili v sodelovanje z Mestno občino Koper, s katero smo nastopali na turističnem sejmu Alpe Adria in se dogovorili za skupen nastop na večjih prihajajočih turističnih sejmih.
Prisotni smo in sodelujemo z večjimi booking portali. Res je, da ti portali zaračunajo provizijo za vsak booking, ampak prinesejo tudi veliko število rezervacij ter možnost ocenjevanja naših namestitev. Iz ocenjevanja namreč izvemo, kje v ponudbi se moramo izboljšati, se posodobiti ali kaj popraviti. Dandanes 80% popotnikov bookira svojo namestitev vnaprej. Če ne bi bili prisotni na booking portalih, ne bi obstajali. Najdražja postelja je nezasedena postelja.
Kaj za vas pomeni promocija preko Blogov, ki jih pišejo svetovni popotniki?
Blogi, ki jih pišejo svetovni popotniki in jim sledi velika populacija ostalih popotnikov, so dodatna promocija za hostel, brezplačen oglas s svetovno razsežnostjo.
Kako se promovirate preko socialnih omrežji?
Profile imamo odprte tako na
Facebook-u kot na
Google+. Preko teh kanalov promoviramo samo lokacijo in dogodke ter dodatno ponudbo, ki jo lahko gostu ponudimo. Preko Facebook-a prav tako dobimo različna povpraševanja in celo bookinge. Z različnimi objavami slik našega hostla ter dogajanja v okolici poskrbimo, da prihajajoči gostje vedo, kam prihajajo in so že vnaprej obveščeni o tem, kje se bodo lahko sprostili, se razvedrili in podobno.
Poizkušamo odgovoriti na vsako akcijo, ki zadeva promocije, še posebej, ker so brezplačne. Z vsako objavo, sliko, komentarjem smo na internetu bolj vidni. Ko iskalec nočitve, popotnik v googlu išče namestitev in se naš hostel pojavi na prvem mestu, je velika verjetnost, da bo ta popotnik obiskal prav naš hostel.