Rezervirajte hostel pri nas ter se izognite višji ceni zaradi provizij posrednikov.

Intervju o trajnostnem turizmu

Intervju z vodjo GSTC, Eriko Harms, o trajnostnem turizmu

Eriko Harms, direktorica Globalnega sveta trajnostnega turizma (Global Sustainable Tourism Council - GSTC).

Vsebina

Prosimo, da se predstavite našim bralcem. Kako ste vključeni v trajnostni turizem in kakšna so vaša pričakovanja? Od kod črpate motivacijo in kakšni so vaši cilji v bodoče, kot direktorica GSTC?

Trajnostna naravnanost je pomemben del moje življenja še iz študentskih let naprej. Imela sem veliko srečo, da sem bila del pobude Mladina 92, ki je zasnovala mladinsko zavezo Rio 92. Ta izkušnja je začrtala mojo nadaljnjo življenjsko pot. Tedaj sem prvič razumela, kaj so nam zapustile predhodne generacije in kaj moramo postoriti mi.

Od tedaj sem svojo kariero posvetila tematiki trajnosti, tako v javnem kot zasebnem sektorju.

V poznih najstniški letih, me je motivirala ljubezen do narave. Pri tridesetih pa, ko sem prepotovala in delala s podeželskimi skupnostmi z manj možnostmi, me žene dalje želja, da poskrbim, da bi vsi imeli enake možnosti za osnovne človekove pravice.      

Sedaj je moja želja, da zagotovim svojim otrokom in vsem otrokom varen in zdrav življenjski prostor, obdan s prelepo naravo, ki so nam jo predhodniki zapustili.

Ko nadaljujem s svojim delom, se moje izkušnje spreminjajo.  V času težjih preizkušenj sem se spraševala, ali smo se sposobni spoprijeti z resnimi težavami, ki jih imamo v tako kratkem času, kot nam je na voljo. Kljub vsemu pa sta moj cilj in želja ostali enaki in moja zavezanost, da naredim vse, kar je v moji moči ni bila omajana.

Pri GSTC uporabljamo naloge tisočletja kot kazalnike, ki nas vodijo pri naši nalogi. Moj cilj je, da organizacije, ki jih vzpostavimo po svetu, posvečajo pozornost varovanju in dobremu počutju destinacij ter naravnih virov in omogočajo boljše preživetje lokalnih prebivalcev.

Trajnostni turizem lahko dosežemo, vse kar potrebujemo so smernice, ki nas pripeljejo do tega. In kdo je boljši, od izkušenih vrstnikov, da nam pomaga skozi proces? Če dosežemo trajnostni turizem, bomo postali, kot podjetje, glavni doprinašalec doseganju ciljev tisočletja, zlasti na področju odpravljanja revščine in zagotavljanje boljšega okolja.

Kako bi vi definirali trajnostni turizem?

Preveč je definicij trajnostnega turizma, da bi še jaz dodala kakšno. Na svetovnem koncilu trajnostnega turizma se nam je zdela najprimernejša definicija UNWTO:

‘To je turizem, ki jemlje v obzir celotno dejavnost, trenutne in prihodnje ekonomske, družbene ter okoljske vplive, se ozira na potrebe obiskovalcev, gospodarske aspekte, okolje in družbo v katerem se nahaja.’

Ta definicija predstavlja trajnost glede na njene tri stebre: okoljevarstveni, družbeno-ekonomski in kulturni steber. Določa tudi potrebno ravnovesje med tremi stebri, da bi se zagotovila dolgoročna trajnost.

Vsekakor pa smo prišli do spoznanja, da je pomembnejše od definicije izraza, priti do sklepa, kako naj se trajnost v praksi izvaja ter da tako določimo smernice za trajnostni razvoj. S to vizijo Kriterija globalnega trajnostnega turizma smo ustvarili smernici, kako izvajati trajnostni turizem. Začetkom 2007 je koalicija 27 organizacij razvila skupne kriterije. Koalicija je stopila v stik s preko 100.000 interesenti na področju turizma, preučila več kot 4.500 kriterijev za več kot 60 obstoječih certifikatov in drugih kriterijev, na podlagi katerih so prejemali priznanja ter prejela predloge in komentarje od več kot 1.500 posameznikov. Naše kriterije smo razvili na podlagi ISEAL kodeksa dobrih praks in tako imeli tudi posvete ter prejeli veliko informacij vsaki dve leti, dokler nismo imeli dovolj podatkov, da smo lahko nadaljevali. Kriterije smo objavili na Svetovnem kongresu Svetovne unije zaščite (IUCN) oktobra 2008 v Barceloni.

Se vam zdi, da nudi trajnost posebno tržno nišo? Če da, zakaj?

Da, zagotovo. Podjetje, ki usvoji načela trajnosti dela spodbudne korake za zaščito planeta, podpira lokalno družbo in varuje dediščino. Hkrati pa zagotavlja delovanje, preživetje in finančni uspeh podjetja. Popotniki, ki izberejo trajnostne nastanitve, so lahko prepričani, da je njihova odločitev pravilna in da je skladna s smernicami in etničnimi prepričanji popotniškega duha.

Kaj vam pomeni Hostelling International?

Hostelling International odpira svet ljudem vseh starosti in finančnih zmožnosti. HI je talilni lonec varnih, odprtih in produktivnih izmenjav med kulturami, narodnostmi in generacijami. Zamisli se delijo in predsodki se brišejo. Hostelling International vidim kot pomemben prostor, kjer se lahko nadalje razvija trajnostno potovanje, zlasti med mladimi, ki bodo voditelji sveta jutri.

Kaj bi bilo, po vaši izkušnji, najkoristneje narediti, da bi se HI še bolj približal trajnostnim ciljem? In kaj so ovire?

Kot smo že povedali, se vsi, ki se zavežejo trajnosti, zavežejo etničnemu in odgovornemu poslovanju. S tem, ko HI nadaljuje s svojim trajnostnim razvojem, krepi povezave in ustvarja okvirje za bodočo rast. Prav tako pa krepi svoj odnos znotraj članstva in poskrbi, da so le najboljši objekti del ponudbe. Največja ovira je zlasti zagon novih zamisli. Odpiranje novih trajnostno urejenih objektov je lahko zahtevno, a ko se enkrat lotijo sprememb, vidijo, da jih je mnogo lažje izvesti, kot zamišljeno.

Po vašem mnenju, kaj so glavne prednosti partnerstva med HI in GSTC? 

Kriteriji GSTC podajajo osnovne smernice trajnostni znotraj turizma. V partnerstvu z GSTC lahko HI pokaže svojo zavezanost trajnosti in tako promovira svojo organizacijo v mreži organizacij, ki se prav tako posvečajo trajnosti. Kot članica GSTC pa lahko HI tudi vpliva na nadaljnje delovanje in razvoj GSTC preko svojega aktivnega vključevanja v dejavnosti. HI bo prav tako imela dostop do svetovne mreža morebitnih partnerjev, s katerimi bi lahko v bodoče izvajala naloge.

Kaj bi priporočali organizaciji, ki še ni pričela delati skladno s trajnostnimi vidiki? A lahko daste kak nasvet, s katerimi finančno manj zahtevnimi koraki je smiselno začeti? 

Kar prepustite se. Kriteriji se sproti dopolnjujejo in vsakdo jih lahko uporabi. Prvi korak je, da pregledate 37 kriterijev in indikatorjev, ki jih lahko najdete pri nas. Veliko ljudi bo ugotovilo, da v svojem poslovanju že sedaj dosegajo nekatere kriterije. Nato lahko sami sestavite svoj načrt, ki temelji na kriterijih, ki vam bodo najbolj pomagali doseči želeni cilj. V kolikor pa ste pripravljeni narediti še korak več, pa lahko postanete član svetovnega sveta za trajnostni turizem (ob članarini, ki je odvisna od prihodkov) in imate dostop do samo-ocenjevalnih orodji, ki vam bodo lepo pokazala, do kolikšne mere zares dosegate trajnostne smernice. Gre za zelo natančno orodje, ki vam poda direktne korake, s pomočjo katerih lahko vsaka organizacija nadaljuje delo. Članstvo pa tudi omogoča dostop do informacij in izobraževanj, ki vam bodo pomagala ponotranjiti kriterije.

In za konec, bi želeli še kaj sporočiti HI in njenim članom?

GSTC je ponosna, da je HI njen član. Naloga HI je povsem skladna z nalogo sveta. Izobraževanje mladih je ključno za nadaljnji razvoj načel trajnosti in HI ima odlično možnost, to nalogo izpolnjevati. HI želimo veliko uspeha v prihodnjih letih in se veselimo nadaljnjega partnerstva.

Sorodni članki

Prijava